Joost helpt je aan

Fantastisch
Onderhoud

Ik regel alles voor je. De hosting, domeinnaam, beveiliging, emails, onderhoud en support.

Ik regel alles voor je. De hosting, domeinnaam, beveiliging, emails, onderhoud en support.

Je domeinnaam, website en email verhuizen: hoe regelt Fantastische Websites een verhuizing?

Je website verhuizen is voor veel bloggers en ondernemers een spannende gebeurtenis. Wat als al je harde werk in één keer verloren gaat? Deze zorgen zijn ongegrond, want met de juiste zorg is je website in een mum van tijd succesvol verhuisd. Ook je email adressen verhuizen gemakkelijk met je mee.

Een domeinnaam verhuizen

Om een domeinnaam te verhuizen heb je van de huidige host (registrar) een verhuistoken nodig. Dit verhuistoken geef je door aan je nieuwe hosting partij, die de verhuizing kan afronden.

Vaak regel ik dit voor nieuwe klanten en zeg dan gelijk, indien van toepassing, de oude hosting op. Ik zorg voor een soepele overgang.

Een website overzetten

Met een website verhuizen wordt vaak bedoeld dat er een kopie wordt gemaakt van de huidige website, die op een andere server wordt geplaatst of gehost. Daarbij wordt de domeinnaam ook verhuisd, zodat het domein naar de nieuwe omgeving wijst.

Het verhuizen van een website is gratis bij Fantastische Websites bij het afsluiten van hosting. Ik zorg ervoor dat er een nette kopie en backup gemaakt wordt en dat de website op een afgesproken tijdstip omgezet wordt naar de nieuwe hosting. Hierbij update ik de content en zorg ervoor dat een SSL certificaat voor de HTTPS verbinding goed wordt geïnstalleerd.

Email verhuizen

Aan een domeinnaam kunnen ook email adressen zijn gelinkt. Verhuis je een domeinnaam, dan verhuis je ook gelijk de email adressen. Let er bij een verhuizing wel op dat deze opnieuw ingesteld moeten worden, zowel op de nieuwe server, als in de email client. Bij een verhuizing gaan geen emails verloren.

Ik help je graag met een verhuizing!

Nieuwe inbox van Fantastische Websites uitlezen

Bij een nieuwe website, of bij een verhuizing, krijg je van mij nieuwe inboxen (postvakken) waar de oude email adressen aan gelinkt worden. Deze maak ik voor je aan, waarna ik je de inlog (account) gegevens stuur.

Er zijn drie manieren om een email adres uit te lezen:

  • doorsturen/forwarden naar een ander adres (Geen email verzenden, alleen lezen)
  • Webmail
  • uitlezen via een client, zoals Outlook, Mail, Thunderbird of Gmail

Je kunt van alle drie manieren gebruikmaken. Je laat mij weten welke en per wanneer alles omgezet mag worden. Zodra ik dat doe duurt het maximaal 2 uur totdat de verhuizing verwerkt is en komen alle nieuwe emails in je nieuwe inbox binnen.

Instellen van mailclients na de verhuizing

Als je een client gebruikt dan zul je wel zelf de nieuwe accounts moeten toevoegen. Zie bijvoorbeeld hier hoe je een extern account toevoegt aan Gmail. Hier kan het dus gebeuren dat je even (1 a 2 uur) niet bereikbaar bent rond de verhuizing of totdat het nieuwe account is toegevoegd in de client. Er kan geen email verloren gaan.

Veiligheid bij het verhuizen van website en email

Als extra veiligheid behouden we de oude omgeving  zolang als dat nodig is. Zijn we er zeker van dat alles succesvol verhuisd is dan ruimen we de oude omgeving op. Mocht er toch onverhoopt iets niet goed werken, dan kunnen we het domein weer terugzetten en de oude omgeving actief maken.

Joost van Fantastische Websites helpt je graag verder!

Wil je meer weten over:

  • het bouwen van een website
  • het onderhoud van een website
  • de hosting voor een website?

Wil je direct een offerte aanvragen of heb je een andere vraag? Twijfel niet en neem contact met mij op via email of het contactformulier.

Joost@fantastischewebsites.nl

 

Joost@fantastischewebsites.nl

 

7 + 8 =

My Chatbot
Powered by Replace Me